20 Απριλίου 2024
Καλωσήρθατε στην ενότητα των Δημοτών
ΑρχικήΔιαδρομές
Τίμιος Σταυρός – Ακόλυτα – Νίδα

Από την κορυφή, για την κατάβαση στην Νίδα ακολουθούμε την κορυφογραμμή μέχρι το διάσελο με τον Αγκαθιά

Σ’ αυτό το σημείο δεξιά έχουμε το μονοπάτι για την επιστροφή στο καταφύγιο του Ε.Ο.Σ. Ρεθύμνου. Συνεχίζουμε λίγο ανηφορικά ευθεία ανατολικά για να βρεθούμε στη βόρεια πλαγιά του Αγκαθιά. Λιτό το τμήμα της διαδρομής τις περιόδους που είναι σκεπασμένο με χιόνι παγώνει και γίνεται πολύ επικίνδυνο πέρασμα.

Μετά από λίγο στρίβουμε νοτιοανατολικά και περνάμε δίπλα από μια χοάνη και αμέσως μετά σε σταθερή νοτιοανατολική πορεία ακολουθούμε το λούκι της ανατολικής πλαγιάς του Αγκαθιά για περίπου 1 (μία) ώρα και 20′ μέχρι που συναντάμε μικρό πλάτωμα.

Από εδώ μπορούμε να προχωρήσουμε νότια προς άλλο μεγαλύτερο πλάτωμα τα Ακόλυτα από όπου θα ακολουθήσουμε το μονοπάτι για Καμάρες. Ακολουθούμε όμως την αριστερή ανατολική πορεία για Νίδα.

Διασχίζουμε το πλάτωμα και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε ελαφρά προς το μικρό διάσελο που φαίνεται μπροστά μας στο οποίο φθάνουμε μετά από 10 περίπου. Τώρα φαίνεται στο βάθος ανατολικά ο υπόλοιπος ορεινός όγκος του Ψηλορείτη με τις χαμηλότερες κορυφές και μπροστά χαμηλά εμφανίζεται τμήμα του Οροπεδίου της Νίδας. Ακολουθούμε το λούκι που ανοίγεται μπροστά μας και κατεβαίνουμε συνέχεια προς το οροπέδιο το οποίο σιγά σιγά εμφανίζεται μπροστά μας σ’ όλη του την έκταση.

Μετά από 1 (μία) ώρα περίπου κατάβασης αφήνουμε το λούκι, περνάμε αριστερά στην πλαγιά και κατευθυνόμαστε προς τον χωματόδρομο ο οποίος οδηγεί από το εκκλησάκι της Ανάληψης στο Iδαίον Άντρο. Φθάνουμε στην νοτιότερη στροφή του χωματόδρομου σε 15′ περίπου και ακολουθώντας δεξιά πορεία κατεβαίνουμε στην εκκλησία, και από εκεί στην πηγή της Ανάληψης ακριβώς πάνω από τον υπό κατασκευή ξενώνα της Νίδας. Συνολικά ο χρόνος κατάβασης από κορυφή Ψηλορείτη στο οροπέδιο της Νίδας διαρκεί περίπου 3 ώρες και 20′.  Αντίθετα η ανάβαση διαρκεί κάτω από σταθερές καιρικές συνθήκες 4 ώρες και 30′.